Alt det bøvl med lys på lufthavnen er i virkeligheden fordi SDK egentlig har et grimt hul lige nøjagtig på det område.
Tanken var egentlig at man skulle bruge approach-og kantlys "lige ud af SDK-posen", det er ikke særlig pænt, men til gengæld reagerer det på IMC. Alle andre SDK-lys er effects, med de begrænsninger det giver for placering via BGL (ingen conditions for IMC, ugennemtænkte conditions for time-of-day).
Det er skørt, at man skal have simconnect eller en wrapper som f.eks. SODE ind i billedet (eller noget urtids-kode fra SCASM ...) for at kunne lave custom lys, der kan reagere på en bredere vifte af conditions (radiokontrolleret er dejligt hvis det virker!).
Jeg håber på, at en kommende FS-version (uanset fødested) vil have bedre SDK-faciliteter for lys.
Men det vil nok, som Lars siger, kræve en helt ny sim, med en helt ny engine. FSX SDK bliver nok ikke ændret væsentligt, hverken af LM eller Dovetail.
Tænk, hvis man kunne få lys, der var lige så flotte som i GTA 5 ...